اخبار

کتاب 222 تابع پرکاربرد در اکسل 2016

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

کتاب «222 تابع پرکاربرد در اکسل 2016 » به زودی در انتشارات ساکو منتشر می شود.

نویسنده در بخشی از مقدمه این کتاب می نویسد:

کتاب پیش رو برای کاربران اکسل در هر سطحی مناسب است و در آن به آموزش و توضیح کاربرد بیش از 250 تابع از لیست توابع پرکاربرد اکسل پرداخته ‌شده است. به ‌جز بخش اول این کتاب سایر فصل‌های آن مستقل از هم بوده و می‌توانید به هر ترتیبی که نیاز دارید آنها را مطالعه کنید ولی مطالعه بخش اول به ‌تمامی خواننده‌ها پیشنهاد می‌شود.

کتاب پیش رو شامل 10 فصل به شرح زیر است:

فصل 1: در فصل اول مفاهیم کلی در خصوص اکسل ارائه ‌شده است و در ادامه به نحوه تعریف تابع و رفرنس‌دهی مطلق و نسبی پرداخته ‌شده است و در انتهای فصل نیز بعد از توضیح انواع خطا و زمان وقوع آنها به نحوه محاسبات در اکسل اشاره ‌شده است. مطالعه این فصل قبل از مطالعه سایر فصول به ‌تمامی خوانندگان پیشنهاد می‌شود.

فصل 2: فصل دوم از کتاب، شامل توابع تجمیعی ساده مانند SUM,AVERAGE,COUNT,….  و توابع تجمیعی شرطی مانند SUMIF,SUMIFS,…. در اکسل می‌شود.

فصل 3: در فصل سوم از کتاب توابع متنی معرفی‌ شده است که به ‌منظور اعمال تغییرات بر روی متون ثبت ‌شده درون هر سلول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فصل 4: فصل چهارم کتاب شامل توابع منطقی و اطلاعاتی است. در این فصل یکی از معروف‌ترین توابع اکسل به نام تابع IF و نحوه استفاده از آن توضیح داده می‌شود. در ادامه فصل بعد از معرفی توابع اطلاعاتی و نحوه استفاده آنها در تابع IF به معرفی توابع ترکیب شرط‌ها از جمله AND و OR پرداخته ‌شده است.

فصل 5: فصل پنجم از کتاب شامل توابع مربوط به محاسبات تاریخ میلادی و زمان است. از آنجایی‌که یکی از مهمترین فاکتورهای محاسبات در اکسل، پارامتر زمان وقوع است، در این بخش به ‌طور مفصل انواع توابع مرتبط با زمان و تاریخ معرفی‌شده است.

فصل 6: در فصل ششم از فصول کتاب به معرفی توابع مالی پرداخته ‌شده است. در این فصل توابع مالی به سه گروه توابع محاسبه ارزش زمانی پول، توابع ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها و توابع مرتبط با محاسبه استهلاک تقسیم‌ شده‌اند و توابع مربوط به هر گروه به ‌طور جامع آموزش داده‌ شده است.

فصل 7: یکی از مهمترین توابع اکسل تابع VLOOKUP است که در گروه توابع جستجو و رفرنس قرار دارد و در فصل 7 از کتاب معرفی‌ شده است. این فصل یکی از مهمترین فصل‌های کتاب بوده که در آن آموزش توابع پیشرفته‌ای از جمله OFFSET، INDIRECT و ... ارائه شده است.

فصل 8: فصل 8 کتاب به مجموعه توابع ریاضیاتی اختصاص داده ‌شده که این توابع در 7 گروه به شرح توابع گرد و قطع‌سازی اعداد، توابع اطلاعات ‌پایه اعداد، توابع ریاضیاتی، توابع اعداد تصادفی، توابع نمایی و لگاریتمی، تابع مثلثاتی و سایر توابع ریاضیاتی تقسیم می‌شوند.

فصل 9: فصل نهم کتاب که در آن به توضیح مجموعه توابع آماری پرداخته ‌شده است، شامل 6 گروه توابع میانگین، بزرگترین و کوچکترین، چارک و صدک‌ها، انحراف و پراکندگی، پیشین و خط روند و توزیع‌های آماری است.

فصل 10: در نهایت در فصل دهم از کتاب به آموزش دو تابع SUBTOTAL و AGGREGATE پرداخته ‌شده است و در ادامه بعد از توضیح توابع پایگاه داده به معرفی دو موضوع پیشرفته تحت عنوان آدرس‌دهی سه ‌بعدی و فرمول‌نویسی آرایه‌ای آورده ‌شده است.

در تمامی فصول کتاب توضیح کاربرد تابع به ‌صورت مثال به همراه شکل صورت گرفته است که فایل اکسل تمامی مثال‌ها در سایت WWW.ExcelEngineer.ir آورده شده است و کاربران از قسمت کتاب‌ها در این سایت، بخش کتاب «222 تابع پرکاربرد در اکسل 2016» می‌توانند فایل‌های آموزش را دانلود کنند و استفاده نمایند.

دسته بندی موضوعی