اخبار

کتاب زبان تخصصی روابط عمومی (کلیه گرایش)

۲۸ مرداد ۱۳۹۵

کتاب زبان تخصصی روابط عمومی (کلیه گرایش) به زودی منتشر می شود.

این مجموعه در بردارنده مجموعه‌ای از مقالات مختلف در حوزه روابط عمومی است که توسط نویسندگان انگلیسی و آمریکایی تألیف شده که هر مقاله با توجه به سطح کیفی و البته مطالب آن ویراستاری، خلاصه و در برخی موارد ساده‌نویسی شده است.

ساختار هر فصل به صورت ذیل در نظرگرفته شده است:

1- فصل اول شامل پنج درس می‌باشد. این فصل برای هر سه گرایش مشترک بوده و کلیاتی نظیر اهمیت شهرت و خوشنامی در سازمان، شناخت مشتریان، مأموریت در سازمان، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، راههای نتیجه‌گیری سریع و صحیح، چگونگی مواجهه با تصمیم‌گیری‌های غلط و ارتقای ارزش‌گذاری را مورد بررسی و بحث قرار می‌دهد.

2- فصل دوم مشتمل بر چهار درس است. در این فصل که اختصاص به روابط عمومی گرایش الکترونیک دارد  به موضوعاتی از قبیل شناخت ابزارهای روابط عمومی الکترونیک، چگونگی استفاده از منابع الکترونیکی، بهره‌برداری از تصاویر و عکس در صفحات وب و طریقه به کارگیری راههای آسان برای ساده‌نویسی و استفاده بهینه کاربران از مطالب اینترنتی است.

3- در فصل سوم که به چهار درس تقسیم می‌شود مطالبی نظیر بهترین منابع اطلاعاتی کاربران، چگونگی جلوگیری از اشتباهات رایج در نشر خبر، راهبرد تفکر استراتژیک و روش‌های به کارگیری آن و تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر جامعه و مقایسه آنها با رسانه‌های سنتی مورد بحث می‌باشد. این فصل برای گرایش «روابط عمومی امور رسانه‌ها» تدوین شده است.

4- فصل آخر که مربوط به گرایش «روابط عمومی رفتار اجتماعی و افکارسنجی» می‌باشد مثل دیگر گرایش‌ها به چهار درس بخش شده است. در این فصل مطالب مهمی در زمینه چگونگی ارتقای عملکرد سازمانی، روش‌های چیدمان اطلاعات ناقص برای ارائه یک گزارش قابل قبول، طریقه مدیریت افکار در زمانی که مسئولیت نداریم و روش‌های مدیریت جلسات مهم تنظیم و ارائه شده است.


 

دسته بندی موضوعی