اخبار

کتاب «تاریخ تحلیلی صدر اسلام» منشر شد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

کتاب «تاریخ تحلیلی صدر اسلام» به قلم حسین بهنام در 191 صفحه و در 7 فصل با دید آموزشی تدوین شده است و در بر دارنده مطالب زیر است:

فصل 1: مباحث مقدماتی تاریخ

فصل 2: جهان در آستانه بعثت

فصل 3: تاریخ زندگی و سیرۀ پیامبر پیش از هجرت

فصل 4: تاریخ زندگی و سیره پیامبر (ص) پس از هجرت به مدینه

فصل 5: دوران خلفای پس از پیامبر

فصل 6: خلافت امام علی (ع)؛ شکوه عدالت اسلامی

فصل 7: دوران زندگی امام حسن (ع) و امام حسین (ع)

  

نویسنده در مقدمه این کتاب می نویسد:

کتاب حاضر بر اساس سرفصل‌های مصوب درس تاریخ تحلیلی اسلام و برای دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی تدوین شده است. در سال‌های گذشته کتاب‌های متعددی در زمینه تاریخ تحلیلی اسلام تألیف شده که همۀ آنها کتاب‌های ارزشمند هستند، لیکن با توجه به تفاوت دانشگاه علمی ـ کاربردی از نظر گروه مخاطب دانشجویی، به نظر رسید لازم است کتابی با همان محتوا و سرفصل‌ها، لیکن با حجمی کمتر و با نثری روان‌تر و آسان‌تر تدوین شود و در اختیار این مخاطبان قرار گیرد.

از این رو در کتاب حاضر سعی شده تا این دو اصل رعایت گردد. البته در کنار این اهداف، سعی شده تا جنبۀ تحلیلی وقایع صدر اسلام نیز به خوبی برای دانشجویان تبیین گردد تا صرفاً خواننده انبوهی از وقایع صرف تاریخی نباشند و بتوانند تصویری واقعی و ملموس از روزگار پیش از اسلام و دوران جاهلیت و نیز دوران پس از بعثت و زحمات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در دگرگون کردن جامعۀ جاهلی جزیره‌العرب و نیز وقایع پس از هجرت پیامبر به مدینه تا قیام عاشورا داشته باشند

 

دسته بندی موضوعی